13.8 C
London
utorok, 8 októbra, 2024
ÚvodSpravyV Poľsku podpora eura medzi podnikateľmi klesá, tábory sú rozdelené takmer na...

V Poľsku podpora eura medzi podnikateľmi klesá, tábory sú rozdelené takmer na polovicu

Date:

Najnovšie články

Automobilové giganty varujú, clá na čínske autá môžu rozpútať obchodnú vojnu

Berlín/Brusel, 4. októbra (TASR) – Nemecké automobilové značky Volkswagen...

Constellation Brands na vzostupe: Zisk a tržby prekonali očakávania

Victor, 4. októbra (TASR) – Svetový gigant na trhu...

Inflácia v eurozóne na historickom minime, ECB zvažuje ďalšie kroky

Madrid, 4. októbra (TASR) – Dobré správy prichádzajú z...

V stredisku Bachledka budujú 6-sedačkovú lanovku, vznikne tam národné centrum

        Ždiar 4. októbra (TASR) - V lyžiarskom stredisku v...

Väčšina rizík na trhu naznačuje skôr rast cien palív ako ich pokles

        Bratislava 4. októbra (TASR) - V súčasnosti je vývoj...

Varšava, 13. mája (TASR) – Najnovší prieskum poradenskej spoločnosti Grant Thornton ukázal, že podpora eura medzi poľskými podnikateľmi klesá. Prieskum, ktorý sa uskutočnil medzi veľkými spoločnosťami, zistil, že 48 % by v súčasnosti podporilo zavedenie eura, zatiaľ čo 42 % by si radšej ponechalo poľský zlotý.

Tento výsledok predstavuje značný pokles v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi. V roku 2023 podporilo euro 54 % opýtaných a na konci minulého desaťročia bola podpora ešte vyššia, na úrovni 86 %.

Prieskum odhaľuje, že postoj k euru medzi poľskými podnikateľmi je rozdelený na dva takmer rovnaké tábory. Podľa Grant Thornton prieskum potvrdil trend, ktorý sa v minulosti pozoroval: stabilizácia výmenného kurzu zlotého voči euru vedie k poklesu podpory eura, zatiaľ čo rastúca volatilita kurzu podporuje jeho zavedenie.

Faktory ovplyvňujúce postoje k euru:

  • Stabilita zlotého: Silný a stabilný zlotý znižuje vnímané výhody eura pre poľské firmy.
  • Ekonomické obavy: Niektorí podnikatelia sa obávajú negatívnych dopadov eura na poľskú ekonomiku, ako sú napríklad vyššie úrokové sadzby alebo strata kontroly nad menovou politikou.
  • Nedostatok informácií: Prieskum ukazuje, že mnohí podnikatelia nemajú dostatok informácií o eure a jeho fungovaní, čo môže ovplyvňovať ich postoje.

Budúcnosť eura v Poľsku:

Je ťažké predpovedať, ako sa bude podpora eura medzi poľskými podnikateľmi vyvíjať v budúcnosti. Vývoj bude závisieť od rôznych faktorov, ako sú napríklad ekonomická situácia v Poľsku a v eurozóne, vývoj výmenného kurzu zlotého a informačná kampaň o eure.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber