12.3 C
London
utorok, 8 októbra, 2024
ÚvodSpravyApple sa stáva sa prvou značkou s hodnotou 1 bilión USD

Apple sa stáva sa prvou značkou s hodnotou 1 bilión USD

Date:

Najnovšie články

Automobilové giganty varujú, clá na čínske autá môžu rozpútať obchodnú vojnu

Berlín/Brusel, 4. októbra (TASR) – Nemecké automobilové značky Volkswagen...

Constellation Brands na vzostupe: Zisk a tržby prekonali očakávania

Victor, 4. októbra (TASR) – Svetový gigant na trhu...

Inflácia v eurozóne na historickom minime, ECB zvažuje ďalšie kroky

Madrid, 4. októbra (TASR) – Dobré správy prichádzajú z...

V stredisku Bachledka budujú 6-sedačkovú lanovku, vznikne tam národné centrum

        Ždiar 4. októbra (TASR) - V lyžiarskom stredisku v...

Väčšina rizík na trhu naznačuje skôr rast cien palív ako ich pokles

        Bratislava 4. októbra (TASR) - V súčasnosti je vývoj...

New York, 12. júna 2024 (TASR) – Americký technologický gigant Apple dosiahol historický míľnik, keď sa stal prvou značkou na svete, ktorej hodnota prekonala hranicu 1 bilión USD. V porovnaní s minulým rokom to predstavuje nárast o 15 %, uvádza globálny rebríček BrandZ spoločnosti Kantar zverejnený v stredu.

Apple si tak udržal pozíciu najhodnotnejšej značky na svete už tretí rok po sebe. Na druhom a treťom mieste nasledujú Alphabet, vlastník vyhľadávača Google, s hodnotou 753 miliárd USD a Microsoft so 713 miliardami USD.

Tomuto úspechu napomohli aj nové funkcie umelej inteligencie (AI) predstavené začiatkom týždňa, ktoré by mali oživiť dopyt po iPhonoch po predchádzajúcom poklese v dôsledku kolísania spotrebiteľských výdavkov a silnej konkurencie.

Napriek tomu, že Apple zaostáva za Microsoftom (3,22 bilióna USD) v trhovej kapitalizácii (3,18 bilióna USD), stále predbieha Nvidiu, ktorej hodnota dosiahla 2,97 bilióna USD. Nvidia, ťažiaca z rastúceho záujmu o AI a dopytu po čipoch, sa stala nováčikom v rebríčku 10 najhodnotnejších značiek Kantar. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa jej hodnota takmer strojnásobila na viac ako 200 miliárd USD, čím sa vyšplhala na šiestu priečku.

Prieskum Kantar zahŕňal viac ako 4,3 milióna rozhovorov so spotrebiteľmi a analyzoval 532 kategórií a 21 000 rôznych značiek na 54 trhoch.

Majk
Tento článok napísal Marian Balčák z redakcie Peniaze24. Snažíme sa prinášať vám presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na oprava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber