13.8 C
London
utorok, 8 októbra, 2024
ÚvodSpravyHeureka: Slovenský e-commerce pokračuje v raste s 5% nárastom

Heureka: Slovenský e-commerce pokračuje v raste s 5% nárastom

Date:

Najnovšie články

Automobilové giganty varujú, clá na čínske autá môžu rozpútať obchodnú vojnu

Berlín/Brusel, 4. októbra (TASR) – Nemecké automobilové značky Volkswagen...

Constellation Brands na vzostupe: Zisk a tržby prekonali očakávania

Victor, 4. októbra (TASR) – Svetový gigant na trhu...

Inflácia v eurozóne na historickom minime, ECB zvažuje ďalšie kroky

Madrid, 4. októbra (TASR) – Dobré správy prichádzajú z...

V stredisku Bachledka budujú 6-sedačkovú lanovku, vznikne tam národné centrum

        Ždiar 4. októbra (TASR) - V lyžiarskom stredisku v...

Väčšina rizík na trhu naznačuje skôr rast cien palív ako ich pokles

        Bratislava 4. októbra (TASR) - V súčasnosti je vývoj...

Bratislava, 14. júla 2024Podľa najnovšej analýzy portálu Heureka zaznamenal slovenský internetový predaj (e-commerce) v druhom štvrťroku roku 2024 stabilný rast o 5% v porovnaní s prvým štvrťrokom. Kým tradičné kategórie ako notebooky, granule pre psov a proteíny stagnujú, do popredia sa dostávajú nové, dynamicky rastúce segmenty.

E-commerce prechádza fázou konsolidácie trhu,“ uviedol generálny riaditeľ Heureka Group David Chmelař. „Hoci rast brzdí pokles v tradičných kategóriách, objavujú sa nové príležitosti v segmente klimatizácií, markíz a doplnkov stravy. Niektoré e-shopy v týchto kategóriách dosahujú dokonca dvojciferný rast.

Priemerná hodnota online objednávky zostáva na úrovni 65 eur a popularita online nakupovania podporuje aj dostupnosť dopravy za výhodné ceny a rastúci trend menších nákupov. Slovenské e-shopy sa tešia vysokej miere spokojnosti zákazníkov, ktorá dosahuje 95,5%.

Vývoj e-commerce v treťom kvartáli je ťažké predvídať, nakoľko nepatrí medzi objemovo silné obdobia. Najvýznamnejší vplyv bude mať pravdepodobne spotrebiteľská nálada po skončení letných prázdnin.

E-commerce na Slovensku má veľký potenciál rastu,“ dodáva Chmelař. „Jeho brzdou by sa však mohli stať obavy spotrebiteľov súvisiace s prebiehajúcimi krízami, ktoré vedú k odkladaniu väčších nákupov a k zodpovednejšiemu a menej impulzívnemu správaniu.“

TASR
Tento článok sme prevzali z TASR. Snažíme sa prinášať vám presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na prava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber