Tokio, 28. júla (TASR) – Japonský automobilový trh zažíva zlomové obdobie. Mitsubishi Motors, známe najmä svojimi terénnymi vozidlami, sa rozhodlo vstúpiť do exkluzívneho klubu domácich gigantov. Spoločnosť oficiálne potvrdzuje svoju účasť v aliancii s Hondou a Nissanom.
Táto trojlístok predstavuje obrovskú silu na globálnom automobilovom trhu. Spoločne tieto firmy ročne vyprodukujú približne osem miliónov vozidiel, čím sa zaradia na druhú priečku za neohroziteľnú Toyotu.
Dôvody pre vznik tejto netradičnej aliancie sú jasné: prežiť v konkurenčnom svete. Elektromobily, autonómne vozidlá a stále prísnejšie emisné normy kladú na výrobcov obrovský tlak. Spoločné zdroje, technológie a know-how sú v tejto situácii nevyhnutnosťou.
Očakáva sa, že spolupráca sa zameria na štandardizáciu softvéru, vývoj nových platforiem pre elektrické vozidlá a komplementáciu produktových radov. To znamená, že by sme sa mohli dočkať prekvapivých modelov, ktoré by mohli osloviť širšie spektrum zákazníkov.
Pre Nissan, ktorý v poslednom období zápasí s poklesom predaja v kľúčových trhoch, ako sú USA a Čína, môže byť táto aliancia záchranným lanom. Spojenie síl s dvoma inovatívnymi partnermi môže priniesť nový vietor do plachiet a pomôcť spoločnosti znovu získať stratený lesk.
Otázkou zostáva, ako sa na túto novinku pozrú zákazníci. Budú vítať širší výber modelov a potenciálne nižšie ceny, alebo sa obávajú, že stratia identitu jednotlivých značiek? Budúcnosť ukáže, či sa táto veľká stávka japonských automobiliek vyplatí.