Bratislava, 15. augusta (Peniaze24) — Nemecká sieť obchodov Müller oznámila svoj vstup na slovenský trh, ktorý je naplánovaný na budúci rok. Spoločnosť, známa svojim širokým sortimentom produktov, sa už zaregistrovala v slovenskom obchodnom registri a vytvorila si lokálnu internetovú doménu, čím oficiálne potvrdila svoje plány na expanziu.
Prípravy na expanziu na slovenský trh
Müller, ktorý má svoje pobočky v okolitých krajinách ako Rakúsko, Maďarsko, Slovinsko a Chorvátsko, sa už niekoľko rokov teší pozitívnym skúsenostiam na týchto trhoch. „Sme presvedčení, že naše skúsenosti z týchto trhov nás dostatočne pripravili na úspešné pôsobenie na Slovensku,“ uviedla spoločnosť.
Prvá filiálka na Slovensku bude otváraná v rámci širšej stratégie rozširovania firmy, ktorá sa zameriava na nové trhy v strednej a východnej Európe. Spoločnosť plánuje postupne otvárať ďalšie predajne aj v ďalších slovenských mestách.
Široký sortiment a zaujímavosti
Müller ponúka široký sortiment výrobkov, ktorý zahŕňa kozmetiku, hračky, kancelárske potreby, knihy a vybavenie do domácnosti. Okrem tradičných kamenných predajní plánuje spoločnosť rozvíjať aj svoje online predajné kanály na Slovensku, čo je čoraz dôležitejší segment pre moderných zákazníkov.
Müller v súčasnosti prevádzkuje viac ako 900 filiálok v ôsmich európskych krajinách vrátane Nemecka, Rakúska, Švajčiarska, Lichtenštajnska, Španielska, Chorvátska, Slovinska a Maďarska. V roku 2023 spoločnosť zaznamenala obrat vo výške viac ako 4 miliardy eur, pričom najväčší podiel na tržbách priniesli kozmetické produkty a drogéria, ktoré tvoria približne 60 % celkových príjmov. Firma zamestnáva viac ako 35 000 ľudí a je považovaná za jednu z najstabilnejších a najúspešnejších maloobchodných sietí v Európe.
Prínos pre slovenský trh
Vstupom spoločnosti Müller na slovenský trh sa zvýši konkurencia najmä v oblasti drogérie a kozmetiky, čo by mohlo priniesť pozitívne efekty pre zákazníkov v podobe širšej ponuky a potenciálne aj nižších cien. Zároveň môže príchod novej siete prispieť k vytvoreniu nových pracovných miest a zvýšeniu ekonomickej aktivity v regióne.
Müller sa tak stane súčasťou dynamického a rastúceho maloobchodného trhu na Slovensku, kde bude konkurovať etablovaným hráčom ako dm drogerie markt, Teta drogéria a ďalším. Prvé kroky spoločnosti na slovenskom trhu budú s napätím sledované nielen zákazníkmi, ale aj konkurenčnými reťazcami.