2.2 C
London
sobota, 23 novembra, 2024
ÚvodSpravyČínska obchodná komora kritizuje clá na dovoz elektromobilov do EÚ

Čínska obchodná komora kritizuje clá na dovoz elektromobilov do EÚ

Date:

Najnovšie články

Lee Iacocca a jeho disciplína bola kľúč k záchrane Chrysleru

Lee Iacocca, meno, ktoré sa neodmysliteľne spája s americkým...

Soichiro Honda rozhýbal svet na dvoch kolesách

Soichiro Honda, japonský inžinier a priemyselník, je meno, ktoré...

Rekordná návštevnosť ubytovacích zariadení v auguste 2024 dosiahla 744 tisíc hostí

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Návštevnosť ubytovacích zariadení na...

Reálna mzda v auguste rástla, výnimkou je sektor informácií a komunikácie

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Priemerná nominálna mesačná mzda...

Slováci míňajú na potraviny viac ako priemer v EÚ, no stále nimi plytvajú

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Slovenské domácnosti mesačne vynakladajú...
  • Čínska obchodná komora pri EÚ (CCCEU) ostro kritizovala plány Európskej únie uvaliť päťročné dovozné clá až do výšky 36 % na elektrické vozidlá vyrobené v Číne.
  • Komora vyjadrila nesúhlas s týmto „protekcionistickým prístupom“ a varovala, že to zvýši obchodné napätie medzi Čínou a EÚ, čo môže mať negatívny vplyv na globálnu spoluprácu a zelený rozvoj.
  • Európska komisia navrhla konečné clá vo výške 36,3 % pre niektoré čínske automobilky, ktoré nespolupracovali pri vyšetrovaní. Tým, ktoré spolupracovali, boli clá znížené, vrátane Tesla, kde clo kleslo z pôvodných 20,8 % na 9 %.

Brusel, 20. augusta (Peniaze24)Čínska obchodná komora pri EÚ (CCCEU) kritizovala rozhodnutie Európskej komisie zaviesť päťročné dovozné clá na elektrické vozidlá vyrobené v Číne, ktoré môžu dosiahnuť až 36 %. Podľa vyhlásenia komory ide o „neférové použitie obchodných nástrojov“, ktoré môže oslabiť odolnosť európskeho priemyslu elektrických vozidiel a zároveň zvýšiť obchodné napätie medzi EÚ a Čínou.

Komisia pritom tvrdí, že clá sú potrebné na ochranu európskeho trhu pred „nespravodlivými dotáciami“, ktoré čínske automobilky dostávajú od svojej vlády. Toto opatrenie nadväzuje na predbežné clá stanovené v júli, ktoré boli vo výške 37,6 % pre automobilky, ktoré nespolupracovali pri vyšetrovaní.

Komisia však znížila clá pre niektoré spolupracujúce spoločnosti, vrátane Tesla, kde clo kleslo z pôvodných 20,8 % na 9 % po overení, že Tesla dostáva menej štátnych dotácií ako iné čínske automobilky. BYD, ďalší veľký čínsky výrobca, bude čeliť clu vo výške 17 % namiesto 17,4 % a automobilka Geely bude podliehať clu 19,3 % namiesto 19,9 %.

Európska komisia zároveň uviedla, že niektoré spoločné podniky čínskych spoločností s európskymi výrobcami môžu mať nižšie clá. Napriek tomu, že exekutíva EÚ zostáva otvorená hľadaniu riešení bez ciel, tvrdí, že je na Číne, aby ponúkla alternatívne riešenie.

TASR
Tento článok sme prevzali z TASR. Snažíme sa prinášať vám presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na prava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber