13.8 C
London
utorok, 8 októbra, 2024
ÚvodSpravyNemeckí spotrebitelia v septembri pesimistickejší: Dôvera opäť klesá

Nemeckí spotrebitelia v septembri pesimistickejší: Dôvera opäť klesá

Date:

Najnovšie články

Automobilové giganty varujú, clá na čínske autá môžu rozpútať obchodnú vojnu

Berlín/Brusel, 4. októbra (TASR) – Nemecké automobilové značky Volkswagen...

Constellation Brands na vzostupe: Zisk a tržby prekonali očakávania

Victor, 4. októbra (TASR) – Svetový gigant na trhu...

Inflácia v eurozóne na historickom minime, ECB zvažuje ďalšie kroky

Madrid, 4. októbra (TASR) – Dobré správy prichádzajú z...

V stredisku Bachledka budujú 6-sedačkovú lanovku, vznikne tam národné centrum

        Ždiar 4. októbra (TASR) - V lyžiarskom stredisku v...

Väčšina rizík na trhu naznačuje skôr rast cien palív ako ich pokles

        Bratislava 4. októbra (TASR) - V súčasnosti je vývoj...

Berlín, 2. septembra (Peniaze24.sk)Nálada spotrebiteľov v Nemecku sa v septembri zhoršila, čo naznačuje pokračujúci pokles spotrebiteľskej dôvery. Index spotrebiteľskej dôvery, ktorý pravidelne zverejňuje združenie nemeckého maloobchodu (HDE), tento mesiac klesol na 96,93 bodu z augustovej hodnoty 97,70 bodu HDE. Tento pokles je prejavom rastúceho pesimizmu nemeckých spotrebiteľov, ktorí sa obávajú budúceho vývoja ekonomiky a svojich osobných príjmov DPA.

Vývoj indexu spotrebiteľskej dôvery

MesiacHodnota indexu
Júl 202498,15 bodu
August 202497,70 bodu
September 202496,93 bodu

Prieskum ukázal, že spotrebitelia plánujú ďalej obmedzovať výdavky na nákupy, čo môže negatívne ovplyvniť maloobchodný sektor Retail. Makroekonomické prostredie v súčasnosti nepraje súkromnej spotrebe, pričom v maloobchode zatiaľ nevidno žiadny rastový impulz Economy. Podľa HDE nie je možné do konca roka vylúčiť ani pokles výkonu hospodárstva Financial Times.

Index spotrebiteľskej dôvery

MesiacIndex
September 202496,93 bodu
August 202497,70 bodu

Po miernom zlepšení v prvej polovici roka sa rastový trend skončil a od júla spotrebiteľská nálada klesá. Prieskum spotrebiteľskej nálady uskutočňuje združenie maloobchodu každý mesiac na vzorke 1600 respondentov.


Kľúčové slová: spotrebiteľská dôvera, Nemecko, HDE, maloobchod, ekonomika, spotrebiteľská nálada, makroekonomické prostredie, pokles dôvery, výdavky na nákupy.

Peniaze24https://peniaze24.sk
Tento článok napísala redakcia Peniaze24. Snažíme sa prinášať presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na oprava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber