2.2 C
London
sobota, 23 novembra, 2024
ÚvodSpravyČínsky automobilový trh spomaľuje, elektromobily však naďalej rastú

Čínsky automobilový trh spomaľuje, elektromobily však naďalej rastú

Date:

Najnovšie články

Lee Iacocca a jeho disciplína bola kľúč k záchrane Chrysleru

Lee Iacocca, meno, ktoré sa neodmysliteľne spája s americkým...

Soichiro Honda rozhýbal svet na dvoch kolesách

Soichiro Honda, japonský inžinier a priemyselník, je meno, ktoré...

Rekordná návštevnosť ubytovacích zariadení v auguste 2024 dosiahla 744 tisíc hostí

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Návštevnosť ubytovacích zariadení na...

Reálna mzda v auguste rástla, výnimkou je sektor informácií a komunikácie

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Priemerná nominálna mesačná mzda...

Slováci míňajú na potraviny viac ako priemer v EÚ, no stále nimi plytvajú

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Slovenské domácnosti mesačne vynakladajú...

Peking, 11. septembra (TASR) – Napriek rastúcej popularite elektromobilov zaznamenal čínsky automobilový trh v auguste mierny pokles. Predaj nových áut klesol o 5 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, čo predstavuje 2,45 milióna predaných vozidiel.

Elektromobily ťahúňom trhu

Aj napriek celkovému poklesu predaja, segment elektromobilov a plug-in hybridov naďalej zaznamenáva výrazný rast. Predaj týchto vozidiel stúpol o 30 % a dosiahol 1,1 milióna kusov, čo predstavuje takmer polovicu všetkých predaných áut v Číne. Tento trend potvrdzuje, že čínski spotrebitelia čoraz viac uprednostňujú ekologické vozidlá.

Celoročné čísla stále pozitívne

Napriek augustovému poklesu, celkový predaj áut v Číne od začiatku roka stále mierne stúpol. Od januára do konca augusta sa predalo 18,77 milióna vozidiel, čo predstavuje nárast o 3 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.

Čo stojí za spomalením trhu?

Za miernym poklesom predaja áut v Číne môže byť niekoľko faktorov, ako napríklad:

  • Ekonomická neistota: Spomalenie čínskej ekonomiky a obavy o globálnu ekonomiku môžu ovplyvniť rozhodnutia spotrebiteľov pri nákupe áut.
  • Intenzívna konkurencia: Silná konkurencia medzi automobilkami vedie k častým zľavám a špeciálnym ponukám, čo môže oddialiť nákupné rozhodnutia zákazníkov.
  • Zmena spotrebiteľských preferencií: Čínski spotrebitelia sa čoraz viac zaujímajú o služby ako carsharing alebo ride-hailing, čo môže viesť k zníženiu dopytu po osobných autách.

Budúcnosť čínskeho automobilového trhu

Napriek krátkodobému spomaleniu, čínsky automobilový trh naďalej predstavuje významný motor globálneho automobilového priemyslu. Rastúca popularita elektromobilov a vládne podporné programy naznačujú, že čínsky automobilový priemysel bude naďalej prechádzať významnými zmenami.

TASR
Tento článok sme prevzali z TASR. Snažíme sa prinášať vám presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na prava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber