Amsterdam, 24. september (TASR) – Holandský gigant v oblasti farieb a lakov, AkzoNobel, oznámil drastické opatrenia na zníženie nákladov. Spoločnosť plánuje zrušiť až 2000 pracovných miest po celom svete, čo predstavuje viac ako 5 % jej súčasnej pracovnej sily.
Generálny riaditeľ Greg Poux-Guillaume zdôvodnil toto rozhodnutie potrebou zvýšiť agilnosť spoločnosti v čase, keď sa ekonomika potýka s rastúcimi nákladmi a neistotou. „Chceme sa lepšie prispôsobiť výzvam dnešného trhu a zabezpečiť dlhodobú udržateľnosť našej spoločnosti,“ uviedol Poux-Guillaume.
Aj keď AkzoNobel, známy najmä pre svoju značku Dulux, zaznamenal v posledných štvrťrokoch rast, stúpajúce ceny surovín a spomalenie globálnej ekonomiky výrazne ovplyvnili jeho hospodárenie. Spoločnosť sa preto rozhodla prijať tvrdé opatrenia, aby znížila náklady a zvýšila svoju efektivitu.
Prepúšťanie sa dotkne zamestnancov po celom svete a očakáva sa, že bude dokončené do konca budúceho roka. AkzoNobel zamestnáva približne 35 200 ľudí vo viac ako 150 krajinách.
Čo to znamená pre zamestnancov a spoločnosť?
Zrušenie takého veľkého počtu pracovných miest bude mať významný dopad na zamestnancov spoločnosti. Mnohí z nich prídu o svoje zamestnanie a budú musieť hľadať nové pracovné príležitosti. Na druhej strane, tieto opatrenia by mohli spoločnosti pomôcť prežiť v náročnom ekonomickom prostredí a zabezpečiť jej dlhodobú udržateľnosť.
Aké sú dôsledky pre odvetvie a spotrebiteľov?
Rozhodnutie AkzoNobelu môže mať vplyv na celé odvetvie výroby farieb a lakov. Ostatné spoločnosti v tomto sektore môžu byť nútené prijať podobné opatrenia, aby zostali konkurencieschopné. Pre spotrebiteľov by to mohlo znamenať zvýšenie cien produktov alebo zníženie dostupnosti niektorých druhov farieb a lakov.