San José, 14. júna 2024 (TASR) – Americký softvérový gigant Adobe oznámil silné výsledky za 2. štvrťrok fiskálneho roka 2023/2024, keď prekonal očakávania analytikov v oblasti tržieb aj zisku. V reakcii na tieto výsledky Adobe zlepšil aj svoj celoročný výhľad.
Kľúčové body:
- Čistý zisk: 1,57 miliardy USD (1,46 miliardy EUR), čo predstavuje 3,49 USD na akciu, oproti 1,30 miliardy USD (2,82 USD/akcia) v rovnakom období minulého roka.
- Upravený zisk: 2,02 miliardy USD (4,84 USD/akcia), čím prekonal očakávania 4,09 až 4,39 USD/akcia.
- Tržby: 5,31 miliardy USD, čo predstavuje 10,2 % nárast oproti 2. štvrťroku 2022/2023 a prekonáva očakávania 5,29 miliardy USD.
Očakávania na 3. štvrťrok a celý rok:
- Upravený zisk na akciu: 4,50 až 4,55 USD.
- Tržby: 5,33 až 5,38 miliardy USD.
- Upravený zisk na akciu za celý rok: 18,00 až 18,20 USD (zvýšenie z pôvodných 17,60 až 18 USD).
- Tržby za celý rok: 21,40 až 21,50 miliardy USD (zvýšenie z pôvodných 21,30 až 21,50 miliardy USD).
Okrem spomínaného:
- Rast Adobe bol podporený silným dopytom po jeho cloudových produktoch, ako je Creative Cloud a Document Cloud.
- Spoločnosť ťaží aj z rastúcej popularity digitálnych médií a elektronického podpisu.
- Adobe čelí v oblasti digitálnej reklamy rastúcej konkurencii zo strany spoločností ako Meta a Google.