Bratislava 3. júna (TASR) – Tržby výrobcu nealkoholických nápojov Kofola v 1. štvrťroku 2024 medziročne stúpli o 22 % na 83 miliónov eur. Celkový zisk skupiny Kofola pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) v porovnaní s 1. kvartálom roku 2023 narástol o 21,6 %, a to hlavne vďaka vyšším tržbám a stabilizácii cien energií a vybraných materiálových vstupov. Informovala o tom spoločnosť Kofola Česko – Slovensko.
„Prvý štvrťrok 2024 bol úspešný. Rastúca spotreba domácností pomohla k rastu tržieb o 11 %. Dokázala tak eliminovať vplyv zdraženia, ktoré bolo v Českej republike vyvolané nezmyselným navýšením dane z pridanej hodnoty (DPH) iba pri nealkoholických nápojoch, kým cukroviniek a iných potravín obsahujúcich cukor sa nedotklo. Najviac narástli retailové a impulzné formáty,“ povedal Daniel Buryš, generálny riaditeľ Kofoly v Česku a na Slovensku.
Na ďalšie obdobie má rodinná nápojárska spoločnosť Kofola optimistické výhľady. „Silný bol aj mesiac apríl, s tržbami nad rámec minulého roku. Sme presvedčení, že sa nám aj vďaka novinkám, ktoré sme pripravili na sezónu, podarí dosiahnuť ročné ciele,“ uviedol Jannis Samaras, väčšinový majiteľ a generálny riaditeľ skupiny Kofola.
Vzhľadom na výsledky a výhľad spoločnosti rozhodlo predstavenstvo akciovej spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko, že predloží valnému zhromaždeniu návrh na dividendu vo výške 13,50 CZK na jednu akciu pred zdanením.
Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov so 14 výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo zamestnáva takmer 2800 ľudí.
(1 EUR = 25,079 CZK)