New York, 12. júna 2024 (TASR) – Americký technologický gigant Apple dosiahol historický míľnik, keď sa stal prvou značkou na svete, ktorej hodnota prekonala hranicu 1 bilión USD. V porovnaní s minulým rokom to predstavuje nárast o 15 %, uvádza globálny rebríček BrandZ spoločnosti Kantar zverejnený v stredu.
Apple si tak udržal pozíciu najhodnotnejšej značky na svete už tretí rok po sebe. Na druhom a treťom mieste nasledujú Alphabet, vlastník vyhľadávača Google, s hodnotou 753 miliárd USD a Microsoft so 713 miliardami USD.
Tomuto úspechu napomohli aj nové funkcie umelej inteligencie (AI) predstavené začiatkom týždňa, ktoré by mali oživiť dopyt po iPhonoch po predchádzajúcom poklese v dôsledku kolísania spotrebiteľských výdavkov a silnej konkurencie.
Napriek tomu, že Apple zaostáva za Microsoftom (3,22 bilióna USD) v trhovej kapitalizácii (3,18 bilióna USD), stále predbieha Nvidiu, ktorej hodnota dosiahla 2,97 bilióna USD. Nvidia, ťažiaca z rastúceho záujmu o AI a dopytu po čipoch, sa stala nováčikom v rebríčku 10 najhodnotnejších značiek Kantar. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa jej hodnota takmer strojnásobila na viac ako 200 miliárd USD, čím sa vyšplhala na šiestu priečku.
Prieskum Kantar zahŕňal viac ako 4,3 milióna rozhovorov so spotrebiteľmi a analyzoval 532 kategórií a 21 000 rôznych značiek na 54 trhoch.