13.7 C
London
sobota, 23 novembra, 2024
ÚvodSpravyApple sa stáva sa prvou značkou s hodnotou 1 bilión USD

Apple sa stáva sa prvou značkou s hodnotou 1 bilión USD

Date:

Najnovšie články

Lee Iacocca a jeho disciplína bola kľúč k záchrane Chrysleru

Lee Iacocca, meno, ktoré sa neodmysliteľne spája s americkým...

Soichiro Honda rozhýbal svet na dvoch kolesách

Soichiro Honda, japonský inžinier a priemyselník, je meno, ktoré...

Rekordná návštevnosť ubytovacích zariadení v auguste 2024 dosiahla 744 tisíc hostí

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Návštevnosť ubytovacích zariadení na...

Reálna mzda v auguste rástla, výnimkou je sektor informácií a komunikácie

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Priemerná nominálna mesačná mzda...

Slováci míňajú na potraviny viac ako priemer v EÚ, no stále nimi plytvajú

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Slovenské domácnosti mesačne vynakladajú...

New York, 12. júna 2024 (TASR) – Americký technologický gigant Apple dosiahol historický míľnik, keď sa stal prvou značkou na svete, ktorej hodnota prekonala hranicu 1 bilión USD. V porovnaní s minulým rokom to predstavuje nárast o 15 %, uvádza globálny rebríček BrandZ spoločnosti Kantar zverejnený v stredu.

Apple si tak udržal pozíciu najhodnotnejšej značky na svete už tretí rok po sebe. Na druhom a treťom mieste nasledujú Alphabet, vlastník vyhľadávača Google, s hodnotou 753 miliárd USD a Microsoft so 713 miliardami USD.

Tomuto úspechu napomohli aj nové funkcie umelej inteligencie (AI) predstavené začiatkom týždňa, ktoré by mali oživiť dopyt po iPhonoch po predchádzajúcom poklese v dôsledku kolísania spotrebiteľských výdavkov a silnej konkurencie.

Napriek tomu, že Apple zaostáva za Microsoftom (3,22 bilióna USD) v trhovej kapitalizácii (3,18 bilióna USD), stále predbieha Nvidiu, ktorej hodnota dosiahla 2,97 bilióna USD. Nvidia, ťažiaca z rastúceho záujmu o AI a dopytu po čipoch, sa stala nováčikom v rebríčku 10 najhodnotnejších značiek Kantar. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa jej hodnota takmer strojnásobila na viac ako 200 miliárd USD, čím sa vyšplhala na šiestu priečku.

Prieskum Kantar zahŕňal viac ako 4,3 milióna rozhovorov so spotrebiteľmi a analyzoval 532 kategórií a 21 000 rôznych značiek na 54 trhoch.

Majk
Tento článok napísal Marian Balčák z redakcie Peniaze24. Snažíme sa prinášať vám presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na oprava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber