Úvod Spravy Ázijské e-commerce platformy ohrozujú nemeckých výrobcov a obchody s obuvou

Ázijské e-commerce platformy ohrozujú nemeckých výrobcov a obchody s obuvou

0
84

Düsseldorf, 7. septembra (Peniaze24.sk)Nemeckí predajcovia a výrobcovia obuvi čelia výzvam spojeným s rastúcou konkurenciou ázijských nákupných portálov. O tejto problematike informovala tento týždeň Nemecká asociácia maloobchodu s textilom, obuvou a koženým tovarom (BTE) počas veľtrhu obuvi v Düsseldorfe, pričom sa odvolávala na správu agentúry DPA.

Rolf Pangels, riaditeľ BTE, poukázal na problémy súvisiace s prílivom lacnej obuvi: „Platformy ako Shein a Temu zaplavujú nemecký trh lacnými topánkami, ktorých väčšina je nekvalitná a časť tovaru je dokonca zdraviu škodlivá,“ uviedol Pangels.

Obe platformy odmietajú kritiku svojich produktov, trvajú na tom, že od svojich dodávateľov vyžadujú dodržiavanie prísnych kontrolných a bezpečnostných noriem. Napriek tomu asociácia BTE vyzýva na efektívnejšie regulácie a férovú súťaž. „Ak sa činnosť týchto platforiem neobmedzí, povedie to k ďalším insolvenciám v obchodovaní s obuvou,“ varoval Pangels.

Počet obchodov s obuvou v Nemecku od začiatku roka klesol približne o 800 na súčasných 8 750, podľa údajov BTE. Napriek zvýšeniu cien o 2 % boli obraty obchodníkov v prvom polroku 2024 nižšie ako v rovnakom období minulého roka, čo po očistení o infláciu naznačuje ešte väčší pokles v dôsledku slabého spotrebiteľského sentimentu a zlého počasia v máji a júni.

„Po dobrom začiatku roka zažili obchody v máji a júni bolestivý dvojciferný pokles tržieb,“ konštatoval Pangels.

Výhľad do budúcnosti je pesimistický. Viac ako polovica nemeckých predajcov obuvi očakáva nižšie tržby ako v roku 2023 a len 30 % predpovedá ich nárast, podľa prieskumu asociácie. Približne 41 % hodnotí svoju situáciu ako zlú a len 16 % ako dobrú.

Tabuľka prehľadu trhu:

IndikátorÚdaje za rok 2024
Počet obchodov s obuvou8 750
Zmena obratov v H1-2 % (medziročne)
Predpokladaný rast tržieb30 % očakáva nárast
Ekonomický výhľad predajcov41 % uvádza zlý stav

Kľúčové slová: nemecký obchod s obuvou, ázijské e-commerce, kríza obchodov s obuvou, BTE, Shein, Temu, trhová súťaž