Paríž, 25. apríla 2024 (TASR) – Francúzsky výrobca luxusného tovaru Hermés zaznamenal v 1. kvartáli roku 2024 pôsobivý rast tržieb o 17%, čím si udržal tempo z predchádzajúceho štvrťroka. Výsledky boli podporené pretrvávajúcim silným dopytom zo strany bohatých zákazníkov, najmä v Ázii.
Spoločnosť dosiahla v 1. kvartáli tržby 3,81 miliardy eur, čím prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s rastom o 13%. V porovnaní so 4. kvartálom roku 2023, kedy tržby dosiahli 3,36 miliardy eur, ide o značný nárast.
Výrazný rast zaznamenali najmä ázijské trhy (bez Japonska), kde tržby vzrástli o 14%. Dvojciferný rast zaznamenali aj ostatné regióny. Mierny pokles zaznamenala len Čína v marci, a to z dôvodu útlmu po oslavách Lunárneho nového roka. Celkovo však silný dopyt zo strany bohatých klientov dokázal kompenzovať akýkoľvek pokles u menej solventných kupujúcich.
„Výsledky 1. kvartálu sú opäť pôsobivé a odzrkadľujú silnú odolnosť a príťažlivosť našich značiek,“ uviedol generálny riaditeľ Hermésa Axel Dumas. „Sme optimistickí, že tento rastový trend bude pokračovať aj v priebehu celého roka.“
Silné výsledky Hermésu potvrdzujú odolnosť luxusného tovarového priemyslu voči makroekonomickým turbulenciám. Dopyt po exkluzívnych produktoch a značkách medzi bohatými spotrebiteľmi zostáva silný, aj keď inflácia a úrokové sadzby rastú.
Kľúčové body:
- Tržby Hermésu v 1. kvartáli vzrástli o 17% na 3,81 miliardy eur.
- Ázijské trhy (bez Japonska) zaznamenali 14% rast.
- Silný dopyt zo strany bohatých klientov kompenzoval pokles u menej solventných kupujúcich.
- Hermés je optimistický ohľadom celoročného rastu.