Bratislava, 14. júla 2024 – Podľa najnovšej analýzy portálu Heureka zaznamenal slovenský internetový predaj (e-commerce) v druhom štvrťroku roku 2024 stabilný rast o 5% v porovnaní s prvým štvrťrokom. Kým tradičné kategórie ako notebooky, granule pre psov a proteíny stagnujú, do popredia sa dostávajú nové, dynamicky rastúce segmenty.
„E-commerce prechádza fázou konsolidácie trhu,“ uviedol generálny riaditeľ Heureka Group David Chmelař. „Hoci rast brzdí pokles v tradičných kategóriách, objavujú sa nové príležitosti v segmente klimatizácií, markíz a doplnkov stravy. Niektoré e-shopy v týchto kategóriách dosahujú dokonca dvojciferný rast.„
Priemerná hodnota online objednávky zostáva na úrovni 65 eur a popularita online nakupovania podporuje aj dostupnosť dopravy za výhodné ceny a rastúci trend menších nákupov. Slovenské e-shopy sa tešia vysokej miere spokojnosti zákazníkov, ktorá dosahuje 95,5%.
Vývoj e-commerce v treťom kvartáli je ťažké predvídať, nakoľko nepatrí medzi objemovo silné obdobia. Najvýznamnejší vplyv bude mať pravdepodobne spotrebiteľská nálada po skončení letných prázdnin.
„E-commerce na Slovensku má veľký potenciál rastu,“ dodáva Chmelař. „Jeho brzdou by sa však mohli stať obavy spotrebiteľov súvisiace s prebiehajúcimi krízami, ktoré vedú k odkladaniu väčších nákupov a k zodpovednejšiemu a menej impulzívnemu správaniu.“