6.2 C
London
piatok, 22 novembra, 2024
ÚvodSpravyHeureka: Slovenský e-commerce pokračuje v raste s 5% nárastom

Heureka: Slovenský e-commerce pokračuje v raste s 5% nárastom

Date:

Najnovšie články

Lee Iacocca a jeho disciplína bola kľúč k záchrane Chrysleru

Lee Iacocca, meno, ktoré sa neodmysliteľne spája s americkým...

Soichiro Honda rozhýbal svet na dvoch kolesách

Soichiro Honda, japonský inžinier a priemyselník, je meno, ktoré...

Rekordná návštevnosť ubytovacích zariadení v auguste 2024 dosiahla 744 tisíc hostí

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Návštevnosť ubytovacích zariadení na...

Reálna mzda v auguste rástla, výnimkou je sektor informácií a komunikácie

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Priemerná nominálna mesačná mzda...

Slováci míňajú na potraviny viac ako priemer v EÚ, no stále nimi plytvajú

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Slovenské domácnosti mesačne vynakladajú...

Bratislava, 14. júla 2024Podľa najnovšej analýzy portálu Heureka zaznamenal slovenský internetový predaj (e-commerce) v druhom štvrťroku roku 2024 stabilný rast o 5% v porovnaní s prvým štvrťrokom. Kým tradičné kategórie ako notebooky, granule pre psov a proteíny stagnujú, do popredia sa dostávajú nové, dynamicky rastúce segmenty.

E-commerce prechádza fázou konsolidácie trhu,“ uviedol generálny riaditeľ Heureka Group David Chmelař. „Hoci rast brzdí pokles v tradičných kategóriách, objavujú sa nové príležitosti v segmente klimatizácií, markíz a doplnkov stravy. Niektoré e-shopy v týchto kategóriách dosahujú dokonca dvojciferný rast.

Priemerná hodnota online objednávky zostáva na úrovni 65 eur a popularita online nakupovania podporuje aj dostupnosť dopravy za výhodné ceny a rastúci trend menších nákupov. Slovenské e-shopy sa tešia vysokej miere spokojnosti zákazníkov, ktorá dosahuje 95,5%.

Vývoj e-commerce v treťom kvartáli je ťažké predvídať, nakoľko nepatrí medzi objemovo silné obdobia. Najvýznamnejší vplyv bude mať pravdepodobne spotrebiteľská nálada po skončení letných prázdnin.

E-commerce na Slovensku má veľký potenciál rastu,“ dodáva Chmelař. „Jeho brzdou by sa však mohli stať obavy spotrebiteľov súvisiace s prebiehajúcimi krízami, ktoré vedú k odkladaniu väčších nákupov a k zodpovednejšiemu a menej impulzívnemu správaniu.“

TASR
Tento článok sme prevzali z TASR. Snažíme sa prinášať vám presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na prava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber