Metzingen, 1. augusta (TASR) – Nemecká módna ikona Hugo Boss zaznamenala v druhom štvrťroku výrazný pokles zisku, ktorý sa znížil takmer o polovicu v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Spoločnosť to pripisuje zhoršujúcej sa spotrebiteľskej nálade a spomaleniu rastu v módnom priemysle.
Čistý zisk spoločnosti klesol na 37 miliónov eur, čo predstavuje pokles o 50,7 % v porovnaní s druhým štvrťrokom 2023. Aj keď tržby mierne vzrástli o 1 % na 1,015 miliardy eur, celkový obraz spoločnosti je zatienený výrazným poklesom ziskovosti.
Zmeny na trhu ovplyvnili celú spoločnosť
Aj keď prvý polrok bol pre spoločnosť ako celok úspešnejší vďaka silnému prvému štvrťroku, druhý štvrťrok priniesol výrazný pokles. Za celý prvý polrok klesol čistý zisk o 32 % na 75 miliónov eur.
„Podmienky na globálnom trhu sa v prvom polroku tohto roka výrazne skomplikovali,“ uviedol generálny riaditeľ Daniel Grieder. „Zhoršenie spotrebiteľskej nálady na väčšine trhov viedlo k výraznému spomaleniu rastu v celom módnom priemysle a ani my sme sa tomu nemohli vyhnúť.“
Zameranie na znižovanie nákladov
V reakcii na tieto výsledky sa spoločnosť rozhodla zamerať na zvýšenie disciplíny v oblasti nákladov. Grieder zdôraznil, že aj napriek náročným podmienkam na trhu má Hugo Boss v pláne ďalej zvyšovať svoj podiel na trhu.
Čo to znamená pre budúcnosť značky Hugo Boss?
Výrazný pokles zisku spoločnosti Hugo Boss je ďalším dôkazom toho, že módny priemysel čelí náročným časom. Znížená spotrebiteľská dôvera a inflácia ovplyvňujú nákupné správanie zákazníkov po celom svete.
Aby sa Hugo Boss dokázal v tomto náročnom prostredí presadiť, bude musieť nielen znižovať náklady, ale tiež inovovať svoje produkty a marketingové stratégie. Bude zaujímavé sledovať, ako sa spoločnosti podarí vyrovnať sa s aktuálnymi výzvami a zachovať si svoje postavenie na trhu.