Berlín, 23. júna 2024 (TASR) – Nemecký módny gigant Hugo Boss mení stratégiu a plánuje presunúť výrobu bližšie k svojim zákazníkom. Namiesto lacnej ázijskej produkcie sa chce zamerať na lokálne dodávateľské reťazce v Európe a Amerike.
„To, čo sa predáva v Amerike, by sa malo vyrábať v Amerike. Čo sa predáva v Európe, v Európe,“ povedal pre nedeľník Welt am Sonntag šéf koncernu Daniel Grieder. Dôvodom je geopolitické napätie a snaha o zníženie závislosti od ázijských dodávateľov.
Hoci Hugo Boss neplánuje budovať nové továrne, produkciu v Európe a Amerike chce rozšíriť v spolupráci so subdodávateľmi. Zvýšená lokalizácia výroby by mala skrátiť dodacie lehoty a znížiť emisnú stopu firmy.
Táto zmena stratégie prichádza v čase, keď sa módny priemysel zameriava na udržateľnosť a transparentnosť. Spotrebitelia sú čoraz viac ochotní platiť viac za produkty vyrobené eticky a lokálne.
Pre Slovensko to môže znamenať:
- Zvýšený dopyt po subdodávateľských službách v textilnom a odevnom priemysle.
- Príležitosti pre slovenské firmy zapojiť sa do výrobných reťazcov Hugo Boss.
- Posilnenie lokálnej produkcie a zníženie závislosti od dovozu.