1.8 C
London
sobota, 23 novembra, 2024
ÚvodSpravyInvestície a súperenie medzi krajinami EÚ

Investície a súperenie medzi krajinami EÚ

Date:

Najnovšie články

Lee Iacocca a jeho disciplína bola kľúč k záchrane Chrysleru

Lee Iacocca, meno, ktoré sa neodmysliteľne spája s americkým...

Soichiro Honda rozhýbal svet na dvoch kolesách

Soichiro Honda, japonský inžinier a priemyselník, je meno, ktoré...

Rekordná návštevnosť ubytovacích zariadení v auguste 2024 dosiahla 744 tisíc hostí

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Návštevnosť ubytovacích zariadení na...

Reálna mzda v auguste rástla, výnimkou je sektor informácií a komunikácie

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Priemerná nominálna mesačná mzda...

Slováci míňajú na potraviny viac ako priemer v EÚ, no stále nimi plytvajú

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Slovenské domácnosti mesačne vynakladajú...

Brusel, 15. júna 2024 (TASR) – Európske krajiny sa ocitli v boji o čínske investície do výroby elektromobilov (EV). Aj napriek obavám z prílivu lacných čínskych áut na trh lákajú vlády EÚ čínske firmy lukratívnymi ponukami, aby si vybudovali výrobné závody na ich území.

Prečo Čína investuje v Európe?

  • Čínskym výrobcom ako BYD, Chery Automobile či Saic Motor klesnú náklady na dopravu a vyhnú sa clám.
  • Získajú imidž „európskej“ značky, čím posilnia svoju pozíciu na európskom trhu.

Ktoré krajiny sú najatraktívnejšie?

  • Východná Európa: Nižšie mzdové náklady lákajú výrobcov lacnejších vozidiel.
  • Taliansko a Španielsko: Ponúkajú rovnováhu medzi nízkymi mzdovými nákladmi a vysokými výrobnými štandardmi, ideálne pre prémiové autá.
  • Maďarsko: Už si zaistilo investíciu od BYD, ktorá plánuje v roku 2025 otvoriť druhý závod.
  • Poľsko: Leapmotor tu využije existujúcu kapacitu závodu Stellantis.
  • Španielsko: Chery tu začne s výrobou v 4. štvrťroku v bývalom závode Nissanu.
  • Nemecko, Francúzsko: V hre sú aj tieto krajiny, no pre Číňanov sú mzdové náklady pravdepodobne príliš vysoké.

Turecko ako alternatíva:

  • Colná únia s EÚ a dohody o voľnom obchode zaručujú bezcolný vývoz vozidiel a komponentov.
  • V Turecku sa ročne vyrobí 1,5 milióna áut, zväčša pre EÚ.

Dopady na Európu:

  • Nové investície a pracovné miesta v automobilovom priemysle.
  • Zvýšená konkurencia pre európskych výrobcov.
  • Tlak na znižovanie cien a zdokonaľovanie technológií.

Otázky do budúcnosti:

  • Ako zareagujú európske vlády na rastúci vplyv Číny v automobilovom priemysle?
  • Dokážu európski výrobcovia obstáť v tvrdej konkurencii?
  • Aký vplyv bude mať tento vývoj na ceny a dostupnosť elektromobilov pre spotrebiteľov?
Majk
Tento článok napísal Marian Balčák z redakcie Peniaze24. Snažíme sa prinášať vám presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na oprava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber