10.8 C
London
nedeľa, 13 októbra, 2024
ÚvodSpravyPepsiCo zaznamenalo rast zisku

PepsiCo zaznamenalo rast zisku

Date:

Najnovšie články

Francúzske vinice zasiahli mrazy, hrozí nedostatok vína

Paríž, 8. októbra (TASR) – Nečakané mrazy, ktoré postihli...

Čína zavádza odvetné clá na európsku brandy

Peking, 8. október (TASR) – V eskalujúcom obchodnom spore...

Čína neoznámila nové stimuly a sklamala trhy

        Peking 8. októbra (TASR) - Čína v utorok uviedla,...

Ceny ropy klesli po náraste: Obchodníci zbierajú zisky

Singapur, 8. október (TASR) - Po výraznom náraste cien...

Automobilové giganty varujú, clá na čínske autá môžu rozpútať obchodnú vojnu

Berlín/Brusel, 4. októbra (TASR) – Nemecké automobilové značky Volkswagen...

Purchase, 11. júla 2024 (TASR) – Americký gigant v oblasti nealkoholických nápojov a potravín PepsiCo síce v 2. štvrťroku 2024 dosiahol nárast zisku, no tržby zaostali za očakávaniami. Dôvodom je klesajúci dopyt po nápojoch po ich zdražení.

Zisk rastie, tržby stagnujú

Čistý zisk spoločnosti PepsiCo v 2. štvrťroku vzrástol o 12 % na 3,08 miliardy USD (2,84 miliardy eur), čím prekonal očakávania analytikov. V prepočte na akciu zisk dosiahol 2,23 USD oproti 1,99 USD v rovnakom období minulého roka. Upravený zisk na akciu bez započítania mimoriadnych položiek sa vyšplhal na 2,28 USD, čím prekonal očakávania 2,16 USD.

Tržby spoločnosti však v porovnaní s minulým rokom vzrástli len o 0,8 % na 22,50 miliardy USD a nedosiahli tak prognózu analytikov 22,59 miliardy USD. Spoločnosť v uplynulých dvoch rokoch opakovane zvyšovala ceny v dôsledku rastúcich nákladov na suroviny a obaly. V 2. štvrťroku 2024 ceny opäť vzrástli o 3 %, po 5 % náraste v 1. štvrťroku. Tieto cenové úpravy viedli k poklesu globálnych objemov predaja PepsiCo osem štvrťrokov po sebe. Najmä americkí spotrebitelia s nižšími príjmami reagujú na rastúce ceny redukciou nákupov alebo prechodom na lacnejšie značky.

Výhľad do budúcnosti

PepsiCo napriek spomaleniu rastu tržieb v 2. štvrťroku 2024 stále očakáva, že za celý rok dosiahne organický rast tržieb 10 %. V porovnaní s pôvodným odhadom 8 % ide o mierne navýšenie. Spoločnosť ťaží z rastu v rozvíjajúcich sa trhoch a zameriava sa na stratégie, ktoré by mali stimulovať dopyt v USA, ako napríklad zavádzanie menších balení a inovatívnych produktov.

Záver

PepsiCo sa aj napriek rastúcim cenovým tlakom a klesajúcemu dopytu v USA darí dosahovať ziskové výsledky. Spoločnosť bude musieť v budúcnosti čeliť výzvam v podobe udržania rastu tržieb a ziskovosti v náročnom makroekonomickom prostredí.

TASR
Tento článok sme prevzali z TASR. Snažíme sa prinášať vám presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na prava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber