14 C
London
utorok, 8 októbra, 2024
ÚvodSpravyViedeň láka turistov

Viedeň láka turistov

Date:

Najnovšie články

Automobilové giganty varujú, clá na čínske autá môžu rozpútať obchodnú vojnu

Berlín/Brusel, 4. októbra (TASR) – Nemecké automobilové značky Volkswagen...

Constellation Brands na vzostupe: Zisk a tržby prekonali očakávania

Victor, 4. októbra (TASR) – Svetový gigant na trhu...

Inflácia v eurozóne na historickom minime, ECB zvažuje ďalšie kroky

Madrid, 4. októbra (TASR) – Dobré správy prichádzajú z...

V stredisku Bachledka budujú 6-sedačkovú lanovku, vznikne tam národné centrum

        Ždiar 4. októbra (TASR) - V lyžiarskom stredisku v...

Väčšina rizík na trhu naznačuje skôr rast cien palív ako ich pokles

        Bratislava 4. októbra (TASR) - V súčasnosti je vývoj...

Viedeň, 1. augusta (TASR) – Rakúska metropola Viedeň zažíva v oblasti cestovného ruchu výrazný rozmach. Podľa najnovších údajov viedenskej agentúry cestovného ruchu WienTourismus zaznamenalo mesto v prvej polovici tohto roka nárast rezervácií v hoteloch a penziónoch o 10 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Celkový počet prenocovaní tak dosiahol 8,26 milióna.

Kľúčové body:

  • Výrazný nárast: Počet prenocovaní vo Viedni sa v prvej polovici roka zvýšil o 10 %.
  • Rast príjmov: Čisté príjmy z turizmu vzrástli o 14 % na 445,7 milióna eur.
  • Zvýšenie cien: Rýchlejšie tempo rastu príjmov v porovnaní s počtom prenocovaní naznačuje, že zvýšenie cien sa podnikateľom vo viedenskom turizme vyplatilo.
  • Dominancia rakúskych a nemeckých turistov: Najväčší podiel na rezerváciách majú návštevníci z Rakúska a Nemecka.

Čo stojí za rastom cestovného ruchu?

  • Oživenie po pandémii: Po uvoľnení pandemických opatrení sa obnovil záujem turistov o cestovanie.
  • Atraktívnosť Viedne: Viedeň je známa svojou bohatou históriou, kultúrou a vysokou kvalitou života, čo ju robí atraktívnou destináciou pre turistov z celého sveta.
  • Marketingové aktivity: Aktívne marketingové kampane viedenskej agentúry cestovného ruchu prispievajú k zvýšeniu povedomia o meste.

Čo to znamená pre budúcnosť?

  • Pozitívny výhľad: Pokračujúci rast cestovného ruchu je dobrým signálom pre viedenskú ekonomiku.
  • Tlak na infraštruktúru: Zvýšený počet turistov môže vyvíjať tlak na mestskú infraštruktúru.
  • Zameranie na udržateľnosť: Viedeň bude musieť klásť väčší dôraz na udržateľný rozvoj cestovného ruchu.

Záver

Viedeň sa teší obnovenému záujmu turistov a jej cestovný ruch sa rýchlo zotavuje po pandémii. Tento pozitívny vývoj prináša nové príležitosti, ale zároveň vyžaduje zodpovedné riadenie a investovanie do rozvoja infraštruktúry a udržateľnosti.

TASR
Tento článok sme prevzali z TASR. Snažíme sa prinášať vám presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na prava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber