7.4 C
London
piatok, 22 novembra, 2024
ÚvodSpravySlovenské e-shopy čelia rastúcej konkurencii zo strany zahraničných gigantov

Slovenské e-shopy čelia rastúcej konkurencii zo strany zahraničných gigantov

Date:

Najnovšie články

Lee Iacocca a jeho disciplína bola kľúč k záchrane Chrysleru

Lee Iacocca, meno, ktoré sa neodmysliteľne spája s americkým...

Soichiro Honda rozhýbal svet na dvoch kolesách

Soichiro Honda, japonský inžinier a priemyselník, je meno, ktoré...

Rekordná návštevnosť ubytovacích zariadení v auguste 2024 dosiahla 744 tisíc hostí

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Návštevnosť ubytovacích zariadení na...

Reálna mzda v auguste rástla, výnimkou je sektor informácií a komunikácie

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Priemerná nominálna mesačná mzda...

Slováci míňajú na potraviny viac ako priemer v EÚ, no stále nimi plytvajú

Bratislava, 14. októbra (Peniaze24.sk) – Slovenské domácnosti mesačne vynakladajú...

Bratislava, 19. júna 2024 (TASR) – Slovenské internetové obchody bojujú s rastúcimi cenami reklamy a expanzíou zahraničných online trhovísk, ako sú Temu, Trendyol a Shein. Tieto platformy investujú značné sumy do marketingu, čím tlačia ceny reklamy nahor a sťažujú slovenským e-shopom propagáciu ich produktov.

Kľúčové body:

  • Ceny reklamy v online prostredí dramaticky vzrástli, v druhom kvartáli 2024 sa priemerná cena za klik zvýšila o 20 %.
  • Zahraničné online trhoviská agresívne investujú do marketingu, čím lákajú slovenských zákazníkov.
  • Najviac ohrozené sú e-shopy s širokou ponukou bežného tovaru, ktorý je dostupný aj na zahraničných platformách.
  • Šancu na úspech majú predajcovia originálneho a špecializovaného tovaru, ktorý sa na zahraničných trhoch nenachádza.

Odporúčania pre slovenské e-shopy:

  • Diverzifikovať marketingové stratégie a nespoliehať sa len na online reklamu.
  • Budovat si silnú komunitu a priamu väzbu so zákazníkmi.
  • Zamerať sa na kvalitný zákaznícky servis a budovanie lojality.
  • Ponúkať originálny a unikátny tovar, ktorý nie je dostupný na bežných online trhoviskách.

Ďalší vývoj:

  • Očakáva sa, že ceny reklamy budú naďalej rásť, najmä po letných prázdninách, pred Black Friday a Vianocami.
  • Zahraničné online trhoviská budú posilňovať svoje pozície na slovenskom trhu a tlačiť na domácu konkurenciu.
  • Prežitie slovenských e-shopov bude závisieť od ich schopnosti prispôsobiť sa novým podmienkam a ponúknuť zákazníkom niečo jedinečné a hodnotné.
Majk
Tento článok napísal Marian Balčák z redakcie Peniaze24. Snažíme sa prinášať vám presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na oprava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber