Singapur, 15. apríla 2024 (TASR) – Spoločnosť Apple stratila v 1. štvrťroku 2024 pozíciu najväčšieho svetového predajcu smartfónov v prospech juhokórejského Samsungu, a to kvôli klesajúcemu dopytu po iPhonoch. Informovala o tom agentúra TASR na základe správy Reuters.
Globálny predaj iPhonov spoločnosti Apple v 1. štvrťroku 2024 klesol medziročne o 9,6%, ukazujú údaje spoločnosti International Data Corporation (IDC). Dôvodom je silnejúca konkurencia zo strany výrobcov smartfónov s operačným systémom Android.
Samsung Electronics tak predbehol Apple na čele rebríčka výrobcov smartfónov, aj keď jeho globálne dodávky v prvých troch mesiacoch roka 2024 medziročne klesli o 0,7%. Tretie miesto obsadila čínska spoločnosť Xiaomi, ktorá zaznamenala v 1. štvrťroku 33,8% nárast globálnych dodávok smartfónov.
Celkovo sa v období január – marec 2024 na celom svete predalo 289,4 milióna smartfónov, čo predstavuje medziročný nárast o 7,8%. Samsung dosiahol podiel 20,8% na globálnom trhu a stal sa tak lídrom medzi výrobcami smartfónov.
Pokles predaja iPhonov v 1. štvrťroku prichádza po silnom štvrom štvrťroku 2023, kedy Apple predbehol Samsung a stal sa najväčším svetovým výrobcom smartfónov. V úvode tohto roka však klesol na druhé miesto so 17,3% podielom na globálnom trhu.
Na trhu smartfónov rastie vplyv čínskych značiek. Xiaomi obsadilo v 1. štvrťroku 2024 tretie miesto s 14,1% podielom na trhu.
Samsung na začiatku roka uviedol na trh svoj najnovší model Galaxy S24, ktorých sa v 1. štvrťroku predalo viac ako 60 miliónov kusov. Apple podľa IDC v 1. štvrťroku dodal 50,1 milióna iPhonov, čo je pokles z 55,4 milióna kusov v rovnakom období minulého roka.
Predaj smartfónov Apple v Číne klesol v poslednom štvrťroku o 2,1%. To poukazuje na výzvy, ktorým americká spoločnosť čelí na svojom treťom najväčšom trhu, keďže niektoré čínske spoločnosti a vládne agentúry obmedzujú používanie zariadení Apple svojimi zamestnancami z bezpečnostných dôvodov. Tieto obmedzenia sú reakciou na kroky americkej vlády voči niektorým čínskym telekomunikačným produktom.