Štokholm, 6. júla 2024 (TASR) – Švédska automobilka Volvo Cars zaznamenala v júni 8-percentný nárast predaja v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. K tomuto rastu významne prispel silný dopyt po elektromobiloch značky.
Kľúčové body:
- Celkový predaj v júni: 71 514 vozidiel (+8% medziročne)
- Elektromobily a plug-in hybridy: 48% z celkového predaja (+41% medziročne)
- Silný predaj v Európe: +34% medziročne (36 474 vozidiel)
- Prepad v USA: -28% medziročne (9 304 vozidiel)
- Celosvetový predaj za 1. polrok: 388 073 vozidiel (+14% medziročne)
Dôvody rastu:
- Rastúca popularita elektromobilov: Volvo zaznamenalo výrazný nárast dopytu po svojich modeloch s elektromotorom. V júni tvorili elektromobily a plug-in hybridy 48% z celkového predaja, čo predstavuje nárast o 41% v porovnaní s júnom 2023.
- Silný dopyt v Európe: Európa zostáva pre Volvo kľúčovým trhom a v júni tam automobilka zaznamenala 34-percentný nárast predaja.
Problémy v USA:
Predaj v USA klesol o 28%, čiastočne v dôsledku rozsiahlych porúch IT systémov, ktoré postihli tisíce predajní.
Celkový výhľad:
Volvo Cars je na dobrej ceste k dosiahnutiu svojho cieľa, ktorým je do roku 2025 predávať polovicu svojich áut s elektromotorom a do roku 2030 sa stať čisto elektromobilovou značkou. Silný dopyt po elektromobiloch a rast v Európe naznačujú, že automobilka je na dobrej ceste k dosiahnutiu týchto cieľov.