12.3 C
London
utorok, 8 októbra, 2024
ÚvodSpravySlovenskoNový zákon o ochrane spotrebiteľa schválený: Modernizácia legislatívy a posilnenie postavenia spotrebiteľov

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa schválený: Modernizácia legislatívy a posilnenie postavenia spotrebiteľov

Date:

Najnovšie články

Automobilové giganty varujú, clá na čínske autá môžu rozpútať obchodnú vojnu

Berlín/Brusel, 4. októbra (TASR) – Nemecké automobilové značky Volkswagen...

Constellation Brands na vzostupe: Zisk a tržby prekonali očakávania

Victor, 4. októbra (TASR) – Svetový gigant na trhu...

Inflácia v eurozóne na historickom minime, ECB zvažuje ďalšie kroky

Madrid, 4. októbra (TASR) – Dobré správy prichádzajú z...

V stredisku Bachledka budujú 6-sedačkovú lanovku, vznikne tam národné centrum

        Ždiar 4. októbra (TASR) - V lyžiarskom stredisku v...

Väčšina rizík na trhu naznačuje skôr rast cien palív ako ich pokles

        Bratislava 4. októbra (TASR) - V súčasnosti je vývoj...

Bratislava 24. apríla (TASR) – Národná rada Slovenskej republiky schválila nový zákon o ochrane spotrebiteľa, ktorý nahradí viacero existujúcich predpisov a zmodernizuje legislatívu v tejto oblasti. Cieľom je lepšie zosúladiť ju s právnymi predpismi Európskej únie a posilniť postavenie spotrebiteľov.

Hlavné zmeny prinášané novým zákonom:

  • Zjednotenie terminológie: Používané termíny sa zosúladia s legislatívou EÚ, čím sa zvýši zrozumiteľnosť a transparentnosť.
  • Aktualizované informačné požiadavky: Prevádzkovatelia online trhov budú musieť jasne uviesť, či ponuka pochádza od obchodníka alebo nepodnikateľa. Zároveň sa aktualizujú informačné požiadavky pre zmluvy uzatvárané na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka.
  • Požiadavky na kompatibilitu a interoperabilitu digitálneho obsahu a služieb: Cieľom je uľahčiť spotrebiteľom využívanie rôznych digitálnych produktov a služieb bez ohľadu na ich pôvod.
  • Nové definície: Do právneho poriadku sa zavádzajú definície digitálneho obsahu, digitálnej služby a veci s digitálnymi prvkami, čím sa reaguje na vývoj trhu a zmeny v európskej spotrebiteľskej legislatíve.
  • Požiadavky na informovanie o spotrebiteľských hodnoteniach a poradí produktov vo vyhľadávaní: Obchodníci budú musieť informovať spotrebiteľov o tom, či a akým spôsobom zabezpečujú autenticitu hodnotení produktov, ako aj o hlavných parametroch, ktoré ovplyvňujú poradie produktov vo vyhľadávaní.
  • Nová regulácia znižovania cien: Zavádza sa nová regulácia znižovania cien s cieľom zabrániť cenovej manipulácii a zavádzaniu spotrebiteľov o výške skutočnej zľavy.

Čo prináša nový zákon predajcom?

  • Potreba úpravy internetových obchodov a trhovísk tak, aby spĺňali nové informačné povinnosti voči spotrebiteľom.
  • Jasnejšie pravidlá pre uplatňovanie zliav a cenových akcií.

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa nadobudne účinnosť 1. júla 2024. Očakáva sa, že prinesie modernizáciu spotrebiteľskej legislatívy, posilnenie postavenia spotrebiteľov a transparentnejšie fungovanie trhu.

Peniaze24https://peniaze24.sk
Tento článok napísala redakcia Peniaze24. Snažíme sa prinášať presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na oprava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber