17.5 C
London
utorok, 8 októbra, 2024
ÚvodSpravyNový zákon posilňuje ochranu spotrebiteľov pri online nákupoch

Nový zákon posilňuje ochranu spotrebiteľov pri online nákupoch

Date:

Najnovšie články

Francúzske vinice zasiahli mrazy, hrozí nedostatok vína

Paríž, 8. októbra (TASR) – Nečakané mrazy, ktoré postihli...

Čína zavádza odvetné clá na európsku brandy

Peking, 8. október (TASR) – V eskalujúcom obchodnom spore...

Čína neoznámila nové stimuly a sklamala trhy

        Peking 8. októbra (TASR) - Čína v utorok uviedla,...

Ceny ropy klesli po náraste: Obchodníci zbierajú zisky

Singapur, 8. október (TASR) - Po výraznom náraste cien...

Automobilové giganty varujú, clá na čínske autá môžu rozpútať obchodnú vojnu

Berlín/Brusel, 4. októbra (TASR) – Nemecké automobilové značky Volkswagen...

Bratislava, 18. júna 2024 (TASR) – Od 1. júla 2024 nadobudne účinnosť nový zákon o ochrane spotrebiteľa, ktorý prináša viacero zmien v oblasti online nakupovania. Cieľom je lepšia informovanosť spotrebiteľov, transparentnosť reklamy a recenzií a celkovo posilnenie ich ochrany.

Zmeny pre online trhy:

  • Prevádzkovatelia online trhov (napr. Kaufland Online, Allegro, Vinted) musia jasne informovať o tom, či predáva tovar obchodník alebo fyzická osoba. V druhom prípade sa na nákup nevzťahujú bežné pravidlá ochrany spotrebiteľa.
  • Online trhy musia informovať o algoritmoch radenia produktov vo vyhľadávaní a jasne označiť platenú reklamu.
  • Zákon zavádza reguláciu recenzií. Obchodníci musia preukázať, že recenzie pochádzajú od reálnych zákazníkov, ktorí si produkt kúpili alebo používali.

Pokuty a sankcie:

  • Za porušenie nových pravidiel hrozia obchodníkom pokuty, ktorých výška sa bude odvíjať od ich obratu.
  • Novinkou je tzv. inštitút dobrovoľného opatrenia. Obchodník sa tak môže vyhnúť sankciám, ak písomne deklaruje ukončenie porušovania a nápravu škôd voči spotrebiteľom. Opodstatnenosť nápravných krokov posúdi Slovenská obchodná inšpekcia.

Očakávané prínosy:

  • Lepšia informovanosť spotrebiteľov o predávajúcich a produktoch.
  • Väčšia transparentnosť reklamy a recenzií.
  • Zníženie rizika klamlivých praktík a podvodov.
  • Posilnenie dôvery spotrebiteľov v online nákupy.
Majk
Tento článok napísal Marian Balčák z redakcie Peniaze24. Snažíme sa prinášať vám presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na oprava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber