13.8 C
London
utorok, 8 októbra, 2024
ÚvodSpravyOnline nakupovanie na trhoviskách sa stáva fenoménom: Až 77 % Slovákov má...

Online nakupovanie na trhoviskách sa stáva fenoménom: Až 77 % Slovákov má s nimi skúsenosť

Date:

Najnovšie články

Automobilové giganty varujú, clá na čínske autá môžu rozpútať obchodnú vojnu

Berlín/Brusel, 4. októbra (TASR) – Nemecké automobilové značky Volkswagen...

Constellation Brands na vzostupe: Zisk a tržby prekonali očakávania

Victor, 4. októbra (TASR) – Svetový gigant na trhu...

Inflácia v eurozóne na historickom minime, ECB zvažuje ďalšie kroky

Madrid, 4. októbra (TASR) – Dobré správy prichádzajú z...

V stredisku Bachledka budujú 6-sedačkovú lanovku, vznikne tam národné centrum

        Ždiar 4. októbra (TASR) - V lyžiarskom stredisku v...

Väčšina rizík na trhu naznačuje skôr rast cien palív ako ich pokles

        Bratislava 4. októbra (TASR) - V súčasnosti je vývoj...

Bratislava, 11. augusta (TASR) – Slovenskí spotrebitelia sa čoraz viac prikláňajú k online nakupovaniu, pričom online trhoviská zohrávajú významnú úlohu v ich nákupných zvyklostiach. Prieskum Perfect Crowd 2024 pre platformu Allegro ukázal, že až 77 % Slovákov má skúsenosti s nakupovaním na online trhoviskách. Tento spôsob nákupu ich láka predovšetkým vďaka nízkym cenám (44 %), širokej ponuke (37 %), recenziám produktov (35 %) a možnosti nákupu z celej Európy (31 %).

Pre Slovákov je online nakupovanie atraktívne hlavne kvôli pohodliu, ktoré ponúka – až 62 % respondentov si pochvaľuje možnosť nakupovať z domu, a 56 % oceňuje úsporu času. Pri drahších položkách, ako sú mobilné telefóny, elektronika či dovolenky, sú Slováci opatrní. Až polovica nákupov nad 1000 eur je zvážená viac ako mesiac, pričom 98 % nakupujúcich tvrdí, že vždy porovnávajú ceny, pričom 30 % ich porovnáva zakaždým.

V otázke dôvery voči predajcom, až 79 % respondentov by nakúpilo v internetovom obchode s najlepšou cenou, ak by predajcovi dôverovali. Pre 57 % Slovákov sú kľúčové bezpečné a dobre známe možnosti platby, rovnako ako bezplatné doručenie a vrátenie tovaru.

Platba kartou sa stáva najčastejšou voľbou pre väčšinu Slovákov (61 %), pričom dobierka je stále populárna u 38 % zákazníkov. Zaujímavým trendom je aj rastúca obľuba platobných brán (využíva ich tretina Slovákov) a ukladanie platobných kariet priamo v aplikáciách e-shopov (využíva to takmer pätina). Ľudia s vyšším vzdelaním preferujú platby kartou (76 %), zatiaľ čo tí s nižším vzdelaním často využívajú dobierku.

Recenzie zákazníkov sú dôležitým faktorom pre slovenských spotrebiteľov – až 86 % respondentov uviedlo, že by zvážilo nákup produktov od predajcov, ktorých doteraz nevyskúšali, ak by vedeli, že ich odporúčajú iní.

Slováci si radi vyskúšajú aj zahraničné e-shopy. Najobľúbenejšie sú české e-shopy, ktoré vyskúšalo až 77 % respondentov, najmä kvôli cenám a zľavám. Populárne sú aj poľské (37 %), rakúske (22 %) a maďarské e-shopy (16 %).

Online trhoviská sa stávajú digitálnymi nákupnými centrami, kde môžu zákazníci na jednom mieste porovnávať ceny, čítať recenzie, využívať exkluzívne ponuky a pohodlne nakupovať bez potreby opustiť domov.

Peniaze24https://peniaze24.sk
Tento článok napísala redakcia Peniaze24. Snažíme sa prinášať presné a aktuálne informácie zo sveta financií a investovania. Ak v článku nájdete akúkoľvek chybu, dajte nám prosím vedieť na oprava@peniaze24.sk. Vaše postrehy sú pre nás cenné a pomôžu nám zlepšovať kvalitu nášho obsahu.

PREMIUM KLUB

- Všetky články bez obmedzení.

- Exkluzívny investičný obsah.

.- Investujte múdro s expertmi.

Náš výber