Monese je britská neo banka, ktorá ponúka bežné účty a debetné karty pre ľudí, ktorí žijú a pracujú v Európe. Monese sa prezentuje ako rýchla, jednoduchá a flexibilná alternatíva k tradičným bankám. Avšak nie všetko je také ružové, ako sa zdá. Na internete sa objavuje čoraz viac sťažností od zákazníkov Monese, ktorí tvrdia, že im neo banka bezdôvodne zablokovala účty a nedovolila im prístup k svojim peniazom. V tomto článku sa pozrieme na niektoré z týchto prípadov a poradíme vám, ako sa vyhnúť podobným problémom.
Príbehy zákazníkov Monese
Na sociálnych sieťach, fórach a recenzných stránkach sa dá nájsť množstvo negatívnych ohlasov od zákazníkov Monese, ktorí boli nepríjemne prekvapení, keď sa dozvedeli, že im neo banka zablokovala účty. Tu je niekoľko príkladov:
- Peter z Poľska napísal na Trustpilot: “Monese mi zablokoval účet bez vysvetlenia. Mám tam 3000 eur a nemôžem ich použiť. Pýtali sa ma o doklady o pôvode peňazí, poslal som im všetko, čo chceli, ale stále nič. Zákaznícka podpora je hrozná, nikdy neodpovedajú na e-maily ani telefóny. Je to podvod.”
- Anna z Rumunska napísala na Facebook: “Monese mi zablokovala účet s 5000 eur bez akéhokoľvek varovania alebo vysvetlenia. Povedali mi len, že to je kvôli bezpečnostnej kontrole a že mi pošlú ďalšie informácie. Už je to tri mesiace a stále nič. Neviem, čo mám robiť. Je to moje celoživotné úspory.”
- Martin zo Slovenska napísal na Reddit: “Monese mi zablokovala účet s 2000 eur po tom, čo som previedol peniaze z Revolutu. Pýtali sa ma o doklady o pôvode peňazí, poslal som im výpis z Revolutu a potvrdenie o platbe. Potom mi povedali, že musia ukončiť moje konto a vrátia mi peniaze do 60 dní. Je to absurdné. Prečo by som mal čakať tak dlho na svoje peniaze?”
Toto sú len niektoré z mnohých príbehov ľudí, ktorí sa ocitli v ťažkej situácii kvôli neo banke Monese. Niektorí z nich museli čeliť finančným problémom, stresu alebo dokonca právnym sporom kvôli zamrznutým peniazom.
Prečo Monese blokuje účty?
Monese tvrdí, že blokuje účty len vtedy, keď má podozrenie na nezákonnú aktivitu alebo porušenie svojich podmienok používania. Podľa svojho blogu 1, Monese musí dodržiavať prísne predpisy proti praniu špinavých peňazí a financovaniu terorizmu (AML/CTF), ktoré jej ukladajú britské a belgické regulačné orgány (FCA a NBB). To znamená, že Monese musí overovať identitu svojich zákazníkov (KYC), monitorovať ich transakcie a hlásiť akékoľvek podozrivé správanie.
Monese tiež uvádza 2, že môže blokovať alebo ukončiť účty, ak má dôvod domnievať sa, že ich zákazníci používajú na neoprávnené alebo podvodné účely alebo inak porušujú ich podmienky používania 3. Niektoré z týchto dôvodov môžu byť:
- poskytnutie nepravdivých alebo neaktuálnych informácií pri registrácii
- použitie účtu alebo karty inou osobou než majiteľom
- použitie účtu alebo karty na nezákonné alebo škodlivé účely
- prevod peňazí z neoverených alebo podozrivých zdrojov
- prevyšovanie limitov na platby alebo výbery
- porušovanie sankcií alebo embarga
Čo robiť, ak vám Monese zablokuje účet?
Ak ste sa dostali do situácie, že vám Monese zablokovala účet a nedovolila vám prístup k svojim peniazom, máte niekoľko možností:
- Kontaktujte zákaznícku podporu Monese: Prvým krokom by malo byť kontaktovanie zákazníckej podpory Monese cez telefón (+44 1706 304 001), e-mail (support@monese.com) alebo chat v aplikácii. Požiadajte o vysvetlenie dôvodu blokovania vášho účtu a o poskytnutie potrebných informácií alebo dokladov na jeho odblokovanie. Buďte trpezliví a zdvorilí, ale aj dôrazní a trvajte na riešení vášho problému.
- Dodržujte pokyny Monese: Ak vám Monese pošle nejaké pokyny na odblokovanie vášho účtu, dodržujte ich presne a promptne. Napríklad ak vás požiadajú o overenie vašej identity alebo pôvodu peňazí, pošlite im požadované dokumenty alebo videá. Ak vás požiadajú o dodatočné informácie alebo vysvetlenia vašich transakcií, poskytnite im ich čo najskôr.
- Podajte sťažnosť Monese: Ak nie ste spokojní s tým, ako Monese rieši váš prípad alebo ak si myslíte, že ste boli nespravodlivo zaobchádzaní, môžete podať sťažnosť Monese cez e-mail (complaints@monese.com) alebo poštou (Monese Ltd., 1 King Street London EC2V 8AU United Kingdom). V sťažnosti by ste mali uviesť svoje meno, telefónne číslo, e-mailovú adresu a podrobnosti o vašom probléme. Tiež by ste mali uviesť akékoľvek dôkazy alebo argumenty na podporu vašej sťažnosti. Monese by vám mala odpovedať do 15 pracovných dní a poskytnúť vám riešenie alebo vysvetlenie. Ak nie ste spokojní s odpoveďou Monese, môžete sa obrátiť na nezávislý orgán na riešenie sporov , ktorým je Financial Ombudsman Service (FOS) vo Veľkej Británii alebo Ombudsfin v Belgicku.
- Zmeňte neo banku: Ak sa vám nepodarí odblokovať váš účet u Monese alebo ak ste stratili dôveru v túto neo banku, môžete sa rozhodnúť zmeniť ju za inú. Na trhu existuje množstvo iných neo bánk, ktoré ponúkajú podobné alebo lepšie služby ako Monese. Napríklad N26, Revolut, Bunq alebo Curve. Predtým, než si vyberiete novú neo banku, porovnajte si ich ponuky, poplatky, úroky a recenzie a preštudujte si ich podmienky používania. Tiež si prečítajte naše tipy, ako sa vyhnúť blokovaniu účtu u neo banky.
Ako sa vyhnúť blokovaniu účtu u neo banky?
Blokovanie účtu u neo banky je nepríjemná a stresujúca situácia, ktorej sa chcete za každú cenu vyhnúť. Našťastie existuje niekoľko spôsobov, ako tomu predísť:
- Dodržujte pravidlá: Prvým a najdôležitejším krokom je dodržiavať pravidlá a podmienky používania neo banky. Prečítajte si ich pozorne predtým, než si otvoríte účet a dodržujte ich počas celého trvania vášho vzťahu s neo bankou. Nepoužívajte svoj účet alebo kartu na nezákonné alebo podvodné účely, neposkytujte svoje údaje alebo kartu iným osobám a neporušujte sankcie alebo embarga.
- Buďte transparentní: Druhým krokom je byť transparentný voči neo banke o vašej finančnej situácii a aktivite. Poskytnite im pravdivé a aktuálne informácie o vašej identite a adrese pri registrácii a aktualizujte ich pri zmene. Overte svoju totožnosť a pôvod peňazí, keď vás o to požiadajú. Vysvetlite im dôvod vašich transakcií, ak sa vám zdajú podozrivé. Spolupracujte s nimi pri riešení akýchkoľvek problémov alebo otázok.
- Buďte opatrní: Tretím krokom je byť opatrný pri používaní svojho účtu alebo karty. Neprevádzajte veľké sumy peňazí z neoverených alebo podozrivých zdrojov. Nepoužívajte svoj účet alebo kartu v krajinách alebo obchodoch, ktoré môžu byť považované za rizikové. Neprevyšujte limity na platby alebo výbery. Nezabudnite si zapnúť biometrické overovanie (otlačok prsta alebo rozpoznávanie tváre) a dvojfaktorové overovanie (heslo a SMS kód) na ochranu svojho účtu.
Zhrnutie
V tomto článku sme vám poradili, ako sa vyrovnať s blokovaním účtu u neo banky Monese a ako sa tomu vyhnúť v budúcnosti. Monese je populárna neo banka, ktorá ponúka bežné účty a debetné karty pre ľudí žijúcich a pracujúcich v Európe. Avšak niektorí zákazníci Monese sa sťažujú, že im neo banka bezdôvodne zablokovala účty a nedovolila im prístup k svojim peniazom. Monese tvrdí, že blokuje účty len vtedy, keď má podozrenie na nezákonnú aktivitu alebo porušenie svojich podmienok používania. Ak sa vám to stane, môžete kontaktovať zákaznícku podporu Monese, dodržiavať ich pokyny, podať sťažnosť alebo zmeniť neo banku. Tiež môžete predchádzať blokovaniu účtu tým, že dodržiavate pravidlá, budete transparentní a opatrní pri používaní svojho účtu alebo karty.
Užitočné odkazy a zdroje
Ak chcete zistiť viac o Monese, môžete navštíviť nasledujúce odkazy a zdroje:
- Oficiálna stránka Monese – tu nájdete všetky informácie o ponuke, cenách, podmienkach a funkcionalitách Monese
- Blog Monese – tu nájdete zaujímavé články a tipy o financiách, cestovaní, životnom štýle a novinkách Monese
- Podpora Monese – tu nájdete odpovede na časté otázky a kontaktné údaje na zákaznícku podporu Monese
- Recenzie Monese na Trustpilot – tu nájdete hodnotenia a skúsenosti zákazníkov Monese
- Recenzie Monese na Wise – tu nájdete podrobnú analýzu služieb, poplatkov a funkcií Monese
- Recenzie Monese na Forbes Advisor UK – tu nájdete nezávislý pohľad na výhody a nevýhody Monese
Foto: https://elements.envato.com/